امکان برندینگ قوی دانشبنیانها با پذیرش در فرابورس ایران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدیثه موسوی مدیر ارتباطات فرابورس ایران امروز در نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۳ گفت: فرابورس یکی از چهار بورس رسمی کشور است که زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادر فعالیت میکند.
وی افزود: در بازار انواع سرمایه بورس کالای ایران، بورس انرژی، فرابورس و بورس اوراق بهادر تهران را داریم. در فرابورس هفت بازار با ساز و کار و مقرارت معاملاتی متفاوت وجود دارد. برخی از بازارهای فرابورس کار پذیرش سهام شرکتها مانند بازار اول، دوم و بازار پایه را انجام میدهند.
موسوی مطرح کرد: ابزارهای معاملاتی مانند صندوقهای سرمایهگذاری، سکوهای تأمین مالی و جمعی و بازار دارایی فکری نیز در بازار فرابورس وجود دارد. شرکتهایی که میخواهند سهام خود را در بازار فرابورس عرضه سود ابتدا باید فرایند پذیرش را طی کنند و میتوانند مدارک و مستندات خود را از طریق مشاوران پذیرش بسته به سرمایه کشور و میزان سودآوری ارائه دهند.
مدیر ارتباطات فرابورس ایران گفت: بحث حداقل سرمایه در بازار فرابورس ایران مطرح است و شرکت باید سودآور باشد. چشمانداز فعالیت شرکت باید بهگونهای باشد که طرحهای توسعه آن یک چشمانداز مثبتی را از روند فعالیت شرکت انعکاس دهد. صورتهای مالی حسابرسیشده نیز کمک میکند تا شرکت در بازار فرابورس پذیرش شود.
کمک وی بیان کرد: شرکتها میتوانند با فروش بخشی از سهام شرکت به صورت نقدینگی را صرف امور توسعهای شرکت کنند. پذیرش دانشبنیانها در فرابورس به برندینگ شرکت میکند. شفافیت، تأمین مالی و جذب نقدینگی نیز از مزایای پذیرش در فرابورس ایران است.
انتهای پیام/